Lizette

-

På mitt CV: Byta bilbatteri

Publicerad 2014-09-04 18:43:00 i Allmänt,

Nu mår gamla bilen bra igen.
Med ett pinfärskt bilbatteri som jag precis monterade dit alldeles själv
 
Okej, jag tog ut det gamla batteriet och sedan stod jag mest bara och tittade under huven
i hopp om att någon skulle köra förbi och hjälpa mig. 
Ingen kom. 
 
Jag monterade iallafall dit det nya batteriet och skulle skruva dit nå kablar
men det var lite för svårt för mig, och sen tyckte jag att det började gnistra så jag blev lite rädd. 
 
Sedan kaaaanske jag gick in i lägenheten och drog en lång suck,
släpade med benen och mumlade
"tänk om man hade nån stark person som kunde hjälpa mig"
och tittade på Mårthen med hundögon. 
Sedan nämnde jag saker som borde köpas hem och la till
"tänk om man hade en bil som fungerade så jag kunde köpa det..."
Och kaaaanske fick jag tillslut ut Mårthen för att kika under huven samtidigt som jag hysteriskt skrek 
-"Den ska dit!"
-"Neeeeej inte den!!"
-"Du kan inte ta den först"
-"Nu, nu kommer det börja spraka här"
-"SE UPP!!!"
 
Men, tillslut fick vi, med viss våld fast batteriet.
Mårthen kanske hjälpte till en viss del, men jag kommer säga att det var jag som bytte batteriet. 
 
Nu vet jag ju iallafall hur man gör. 
Det åker lätt in i mitt CV

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lizette

Jag heter Lizette Persson, kommer från Strömsund och driver bloggen lizette.blogg.se där jag skriver om min vardag blandat med bilder och humor. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela